Nöjd! Flera cacher funna idag

Är mycket nöjd med dagens geocaching!

Först ut en myst * som jag löste för några veckor sedan (för övrigt min andra myst över huvud taget). Hittade även den troliga platsen för gömman – men eftersom jag inte hade rätt utrustning för att luska ut om jag var på rätt plats fick jag lämna den. Idag var jag bättre utrustad och återvände till platsen. Och jodå… med ett stort, nöjd leende lyckades jag fiska upp cachen och kunde logga den.

Yay 😀

Myst cache

Sen tog jag tre ganska enkla cacher som ändå fanns i närheten innan vi for vidare till en annan cache som jag hittat tidigare men som jag inte lyckades komma åt för att logga den gången eftersom den var för högt upp.

Nu fick jag användning för min smarta teleskopstege 🙂
Med hjälp av den var det en barnlek att klättra upp och komma åt gömman.

Mycket nöjd med mig själv nu 🙂

Teleskopstege

Totalt fem cacher idag alltså. Bra, bra! Men ”mycket vill ha mer” – så jag hann knappt komma hem innan jag fick ut på jakt igen.

Den här gången till en annan cache jag varit till tidigare utan att kunna logga. Nu utrustade jag mig med några verktyg och gick dit. Men nu gick jag bet. Trots rejäla verktyg lyckades jag inte få upp bautamuttrarna som satt fetfast. No way att jag skulle kunna få upp dem. *Mutter*

Nåja, får väl bevaka cachen och gå dit igen efter att någon annan lyckats få upp dem och hoppas på att den personen inte drar fast dem lika hårt igen. Eller också kan jag ju haffa någon hunk som får följa med mig dit och fixa’t åt mig 😉

Muttrar

 

* En mystery cache innefattar ofta ett problem som måste lösas för att hitta cachen. Koordinaterna på cachesidan är falska
eller går till en lämplig parkeringsplats. Problemet som ska lösas varierar men dom vanligaste är antingen ett problem på
cachesidan, som när det är löst ger rätt koordinater, eller så finns ledtrådar och koordinater i andra cacher och då ingår mystery cachen som en del i en multicache variant.