Släpp kossorna loss det är vår!

Har i många år tänkt att jag ska fara upp till Glassbonden i Västra Selet och smaka på deras egenproducerade glass gjord på mjölken från gårdens kossor – men det har aldrig blivit av.

Så när jag på morgonen idag råkade se att dom hade kosläpp i dag + att jag inte hade något annat inbokat i kalender + att det var soligt och varmt väder, så bestämde jag mig för att fara dit. Sen ska jag väl erkänna att detta lockade en del också 😮

Glassbonden

Men jag vet inte…. smakade på en hel del olika smaker men tyckte nog inte att glassen var så särskilt speciell. Många smaker smakade inget alls tycker jag. Näe den glassen blev inte någon favorit för mig. Men kul var det att smaka i alla fall.

Kosläppet tyckte jag inte heller var särskilt märkvärdigt. Visst hoppade och skuttade dom en del när dom blev utsläppta – men…. ???

Kosläpp

 

Sen var det en FRUKTANSVÄRT varmt dag. Nästan olidligt varmt 😦

Nu låter väldigt ”negga” märker jag. Visst var det kul att ha varit där och testat glassen och se på kossorna… men jag tror inte jag kommer att dit nästa år igen.

Kosläppfilmsnutt >>