New roundstart today

Första söndagen varje månad klockan 12:00 startar en ny omgång av Turf. Då blir det tokhögt tryck på turf-servrarna eftersom ”alla” ger sig ut för att plocka neutrala zoner, dvs zoner som ingen ännu äger. De ger lite mer poäng än vanligt.

Så här såg det till exempel ut i Umeå idag.

Ny turfomgång

Det blir som sagt stort tryck på servrarna när så många är inloggade och aktiva samtidigt, vilket innebär ganska mycket strul i appen med svårt att ta zoner, vissa zoner såg lediga ut trots att dom inte var det osv. Men jag lyckades ta ganska många ändå… och fick en timmes rask promenad vilken ju egentligen är syftet med turfandet. Att få motion alltså.

Är mycket nöjd över förra rundans resultat. Jag har senaste tiden låtit DD ligga ute på gården och bara tagit med mig Toya och Tina på de längre och raskare promenaderna – vilket gav ganska hög poäng under mars månad (normalt brukar jag ligga på 40-50 000)

Nedan listan på laget ”Vi som gåturfar” – som alltså inte gäller bara Västerbotten utan hela Sverige. Nöjd med min 7:e plats 😀

Vi som gåturfar

Lämna en kommentar